Så er vi kommet til Singapore, efter en flyvetur på 7 timer fra Doha. Der var ikke så mange med flyveren, så vi fandt nogle gode sæder. Det var alligevel en lang tur, og vi fik ikke sovet så meget. Vores transfer stod og ventede (fantastisk) og kørte os til vores hotel. Med en tidsforskel på 7 timer var klokken nu 10 og vi kunne først få vores værelse kl 14, det var længe at vente – trætte som vi var.

Vi bor faktisk i China Town, så vi gik en tur rundt og det er godt nok et stort område, og der bliver solgt alt mellem himmel og jord. Der er rigtig mange restauranter så det er svært at vælge.

Vores værelse er meget lille, og uden vinduer og skabe, så det er svært at bevæge sig rundt. Men heldigvis skal vi kun sove der, hvis vi ellers kan for larmen fra China Town.

Vi tog en Hop on – Hop off bus, som er en god måde at få set området på. Vi stod af ved Gardens of the Bay, et flot grønt område med mange blomster og planter. Der ligger et meget kendt og populært hotel, Marina Bay Sands, hvor vi tog op på den øverste 57. etage hvor der var en fantastisk udsigt over byen.
Vi tog en bådtur op og ned af floden. Det var en rigtig flot tur. Om aftenen blev der fejret en slags “Før nytårs fest” med en masse optog og fyrværkeri.

Vi har været på Sentosa Islands, som er et område med mange forlystelser og strande. Det var meget fint men vi fik ikke prøvet noget. Vi var dog inde og se deres akvarie, og det er godt nok stort og flot. Vi var ude på en lille ø, som var det sydligste punkt i Asien. Om aftenen spiste vi en lækker Peking And i China Town.

Vi har været i Little India, et meget indisk område, men det siger næsten sig selv. Meget forskelligt fra China Town. Vi gik meget og var inde i et shopping center hvor Marianne fik købt sig en billig mobil telefon. Det viste sig dog at vi kunne have købt den billigere derhjemme 🤣

Vi har også været i Singapore Zoo, som ikke var helt så stort som vi havde forestillet os. Mange af dyrene gemte sig, men ellers var det meget flot og dyrene havde store og fine områder ar boltre sig på. Om aftenen spiste vi på en hyggelig restaurant nede ved floden.

Sidste aften skejede vi rigtig ud. Vi tog op og spise på en italiensk restaurant på 57. etage på Marina Bay Sands hotel. Det var rigtig lækkert mad og den mest fantastiske udsigt at sidde og spise til. ❤️

Vi må indrømme, at vi er kommet til at holde meget af Singapore. Der er meget at se og mange hyggelige steder, restauranter og barer. En by med stemning. Så det er med lidt vemod at vi nu siger farvel og tager videre til Siem Reap i Cambodia. Vores transfer er kommet som vil køre os til lufthavnen.