Næste destination er Phu Quoc, en ø der hører til Vietnam. Vi havde bestilt transfer via hotellet og blev hentet af en minibus som selvfølgelig blev proppet med mennesker og bagage. Vi blev kørt til en lille by som åbenbart hørte til Vietnam. Her skulle vi skifte bus og gennem paskontrollen. Det tog sin tid, men det gik.

Det viste sig at vi faktisk ikke havde nogen billet, men de var flinke at veksle penge til os så vi kunne købe billet, men fik aldrig muligheden. Puh nogle snydere.

Det var en fin båd og turen over tog 1 time. Men der var totalt kaos da vi skulle af båden, og ingen til at hjælpe med bagagen, så udover at skulle have vores egen bagage i land måtte Erik også hjælpe nogle gamle damer.

Fik fat i en taxa med en flink og meget snakkende chauffør hvor af vi forstod ca halvdelen.

Det er et super lækkert hotel. Vi blev opgraderet fra garden view til sea view, lige ned til stranden. Ikke det værste der er sket på denne tur.

Ellers har vi ligget meget på stranden, hvor vi begge fik ordnet negle, Erik dog uden lak. Erik fik massage i stedet.

Vi var også på natmarked og det var meget stort, med en masse restauranter, mest med fisk som de havde i store akvarier.

Vi tog en taxa hjem, og her opstod lidt sprogforvirring:
Erik: how much
Chauffør : thirty og viste 5 fingre
Erik: you mean fifty
Chauffør: no no thirty og stadig 5 fingre
Det blev selvfølgelig 50 🤣
I skulle nok have været der, det var sjovere.

Vi gik ture rundt i byen, eller området skulle man nok hellere sige. Vi var også inde på: the Pearl Market. Det var meget fine perler og der var rigtig mange af dem.

Nogle dage var meget varme så der var ikke langt mellem vores pit stop. Har aldrig fået så mange Mango Shake.

En eftermiddag var vi video-telefonisk med til Camillas baby shower party. Det var hyggeligt at hilse på børnene, utroligt at man kan.

Vi har fået lækre fisk bl.a. red snapper som vi spiste på en lokal restaurant.

Vi tog også på cable car tur, den længste i verden, med 8 km. Det var en virkelig flot tur men også lidt scary.

Da vi ankom blev vi vist ned til en buggy bus som endte ved en strand og så at vi første kunne komme tilbage 1,5 time senere.

Om aftenen ledte vi efter en god lokal restaurant og fandt også en. Vi spurgte om de havde rødvin og det havde de da. De kom med en “vin” på 39% i gaveæske. Hmm så gik vi igen 🤪

Vi var på natmarkedet midt om dagen og det var som forventet lukket, men sjovt at se, vi kunne slet ikke genkende det. Vi gik ned ad små gader hvor de lokale boede og det var godt nok trist at se, hvor fattigt de boede, i blikskure og faldefærdige huse.

Erik blev klippet igen, og det tog kun 10 min denne gang men kostede også kun 28 kr.