Så går turen videre til Koh Rong som er en lille ø der ligger i den Thailandske Golf ca. 25 kilometer ud for havnebyen Sihanoukville og tilhører Cambodja. Øen er dækket af tæt jungle og er omkranset af hvide sandstrande.

Vi havde bestilt en transfer hele vejen først med bil til Sihanoukville (frygteligt navn, men det hedder den) og derefter med båd til Koh Rong, og det gik sådan set også meget godt bortset fra det sædvanlige bøvl og forvirring på havnekajen. Man får ingen info og må spørge andre turister om de har hørt noget om hvilken båd man skal med. Nå, men det hele lykkedes til sidst.

Vi skulle bo på den største strand der hedder Koh Toch. Og det er en fantastisk 3 kilometer lang strand med hvidt sand, azurblåt vand og solen bagende fra en skyfri himmel. Langs hele stranden er der backpacker hoteller og bungalows og masser af barer og restauranter. Der er ingen veje, kun sand. Så det er virkeligt et hyggeligt og smukt sted. Men der er meget larm og fest om aftenen og natten. Man kan købe “Party Tickets” og “Pub Crawl Tickets” og gud ved hvad. Så det er virkeligt et paradis for backpackere. Vi er nok nogle af de ældste på øen.

Desværre var vi for sent ude med at få bestilt hotel, så vi fik den sidste nogenlunde bungalow der ikke var en backpacker. Alt andet var udsolgt. Men det var godt nok et skod sted. Vores bungalow lå 97 trappetrin oppe ad en stejl bjergskråning. Det var så stejlt at man tror det er løgn. Vi havde meget svært ved at komme op og ned. Så vi gik kun ned én gang om morgenen og op én gang om aftenen. Resten af tiden var vi på stranden og diverse barer. Nu her bagefter kan vi godt se hvilke hoteller og bungalows vi skulle have bestilt – der er mange lækre. Men det må vi gøre en anden gang – og i bedre tid.

Vik fik dog nydt det meget. Vi var ude at bade på den meste lækre strand og i noget af det mest fantastiske varme vand, vi fik manicure og pedicure og Erik fik en gang massage. Og vi spiste på nogle lækre restauranter. Et rent driverliv. Vi fik også nydt et par flasker rødvin på vores terrasse.

Nå, men den lange og stejle vej op til bungalowen blev for meget af det gode, så vi besluttede os for at afkorte besøget på Koh Rong med 2 dage. I stedet tager vi en ekstra dag i Sihanoukville og en ekstra dag i Kep. Men mere om det senere.