Så kom vi til Doha, Qatar, hvor vi skal være i 3 dage. Doha er byen uden alkohol og hvor en flaske vand på hotellet koster 45 kr.

Den første dag tog vi en Hop On-Hop Off bus for at danne os et indtryk af byen. Og det var en fin tur. Vi så noget af den gamle by samt det nye business område med skyskrabere og the Pearl, som er en menneskabt ø bygget ud fra Dohas kyst og hvor de rige bor.

Doha er en fin og ren by, men vi synes den virker meget steril. Der er store og fine udendørs pladser og parker, men man ser ikke mange mennesker på gaden.

Vi fandt dog den største turistattraktion i Doha – “Souq Waqif” – som er et stort marked med masser af små butikker, men der er også rigtig mange hyggelige cafeer og restauranter. Det hele er omkranset af en gammel mur. Vi fik noget lækkert grill mad.

Det er meget svært at få noget at drikke med alkohol i Doha, både på restauranter og hoteller, men vi fandt en sportsbar på et Hilton hotel hvor vi kunne få en øl og en GT. Der var meget larm.

Næste dag tog vi en sejltur ud i bugten på en gammel båd. Dem er der rigtig mange af. Det var meget flot at se skyline fra vandsiden. Vi spiste aftensmad igen i Souq Waqif – som blev vores foretrukne afslapnings og spisested. Om aftenen besøgte vi Hilton igen 🙂

Om fredagen var der fredagsbøn i moskeen. Og vi har aldrig set så mange mennesker. De vrimlede ud fra alle afkroge fra moskeen efter bønnen. Vi gik en tur på riverside promenaden, og da det var fredag var der en masse mennesker. Fredag er åbenbart deres helligdag.